Η ΠΟΙΗΣΗ ΝΕΚΡΗ «ΦΑΝΤΑΖΕΙ» … ΝΑ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ !

.

Αυτοί είναι ΜΕΡΙΚΟΙ στίχοι του ποιήματος που μελοποιήθηκαν «Η μπαλάντα του Κυρ Μέντιου» (Εδώ)

Έγραψε μουσική ο Λουκάς θάνου, και το πρώτο τραγούδησε ο Νίκος Ξυλούρης

Το 1974 τον Δεκέμβρη στις 16 του μηνός , ο Βάρναλης έφυγε από τον κόσμο τούτο.

Ο Βάρναλης ήταν Ποιητής… και πολλά άλλα…

Το τραγούδι αυτό , συνδέθηκε με την εποχή της μεταπολίτευσης στην Ελλάδα, δηλώνοντας μέσα από μια αλληγορία του ποιητή, την αυτοθέλητη καταπίεση του μυαλού των ταλαίπωρων εξουσιαζομένων.

Το μικρό άρθρο δεν πραγματεύεται την ορθότητα ή μη του λόγου του ποιητή… αλλά την αλλοίωση της ίδιας της ποίησης μέσα από την κατανάλωση της πάντα “καλοπροαίρετης” show biz και του καταναλωτικού ωχαδερφισμού μας…


Σημειώνω ότι δεν είναι απαραίτητη η παρακολούθηση ολόκληρου του περιεχομένου των συνδέσμων που υπάρχουν στις σημάνσεις του (Εδώ) που τους υποδεικνύουν.
…Μια γεύση που λέμε… είναι αρκετή!

1. Ακούμε τον Βάρναλη να απαγγέλλει το ποίημα του ΟΛΟΚΛΗΡΟ. (Εδώ)

2. Ακούμε τον Νίκο Ξυλούρη (παρά την κακή ηχογράφηση) με το λιτό χαρακτηριστικό ύφος ερμηνείας του που υπηρετεί το ποίημα και αποδεικνύει ότι ήταν μεγάλος ερμηνευτής (Εδώ)

Όταν ξεχάστηκαν ο Βάρναλης και ο Ξυλούρης … και χορτάσαμε την καταναλωτική δημοκρατία των δανείων και του ατομικού τσαμπουκά … ακούμε πλέον τα ακόλουθα:

3. Μέσα σε ακριβά studio που διασκεδάζει ο τηλεθεατής από το σπίτι του, ένας σπουδαίος τραγουδιστής με συμμετοχή στην ιστορία της κουλτούρας του τότε, τραγουδά στους χορτάτους του σήμερα το ίδιο τραγούδι… αξίζει να το συγκρίνετε με την εκτέλεση του Ξυλούρη ως εξέλιξη του ακούσματος. (Εδώ)

4. Το ίδιο τραγούδι γίνεται γλυκό και χορωδιακό για κορασίδες που με τη συνοδεία πιάνου και κιθάρας, άδουν λόγια που αμφιβάλω αν τα κατανοούν όλες τι λένε. Αναλύοντας την επικοινωνία του σώματος… καταλαβαίνουμε πολλά, προσέξτε την τρίτη από δεξιά προς τα αριστερά όταν αρχίζει το βίντεο με την κόμμωση τύπου ΕΜΟ ... και όχι μόνο... (Εδώ)

5. Δεν θα μπορούσε ο λόγος του Βάρναλη να μη φτάσει και σε πίστα με γαρύφαλλα ριγμένα από τους αυτόκλητους "επαναστάτες" των μπουζουξίδικων και να μη ακουστεί ως λειτουργία του "επαναστατικού" τους προφίλ στις show biz. (Εδώ)

6. Η μεγάλη διαφορά έρχεται από το έξι το καλό …
Σε μια γιορτή του πολιτισμού στο Βόλο, ο αξιόλογος τραγουδιστής, βάζει από το νόημα του τραγουδιού πιο πάνω την τεχνική ερμηνείας με περίτεχνα σπασίματα της φωνής του,… εκστασιασμένος μάλλον από τον αυτοθαυμασμό του… ενώ σε πλήρη κόντρα απέναντι το κοινό, μιλά και κουτσομπολεύει, στα πρώτα (φαντάζομαι) καθίσματα … των επισήμων… ενώ ακολουθούν τα απαραίτητα "Όπα" στον αμανέ του καλλιτέχνη στο τέλος.
Τα πρώτα καθίσματα αφορούν δηλαδή στην κουλτούρα της κυρίαρχης τοπικής διανόησης… (Εδώ)

Τα σχόλια περισσεύουν …
Το ερώτημα … γιατί δεν μπορεί να φυτρώσει ο καρπός της ποίησης δεν απαντήθηκε.
Απλά τα συμπτώματα της ασθένειας έδειξε αυτή η μικρή ανάρτηση.

Οι "ιατρικές" γνωματεύσεις δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα στο διαδίκτυο...
Το τι είναι ποίηση … δεν πρέπει να το συζητάμε γιατί είναι επικίνδυνο …
Ας την αφήσουμε καλύτερα στην ασφάλεια της λήθης από τα χέρια των «προαγωγών» της.

Τώρα πάει ένας Χατζηδάκης

2 σχόλια:

  1. Προσπαθούσα τόση ώρα να καταχωρήσω ένα αρκετά μακροσκελές σχόλιο , ΄και το σύστημα το έσβησε...Κρίμα. Ίσως άλλη φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επειδή είμαι πρωταθλητής του χασίματος κειμένων αγαπητέ Φαίδωνα, έχω βρει ένα τρόπο να προστατεύω τις σκέψεις από την ατζαμοσύνη μου….
    Πρώτα σε κείμενο word και πολύ εύκολα μετά επικόλληση…

    ΑπάντησηΔιαγραφή