Η ΠΛΑΝΗ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ



Η οπτικό-ακουστική πληροφορία κάτω από τη χρήση των εικόνων θεωρώ ότι έχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα  στην  αφομοίωση των πληροφοριών που περνούν απαρατήρητες από την καθημερινότητα μας.
Έτσι αποφάσισα  να αναρτήσω μια σειρά πληροφοριών μέσα από τις υπέροχες εκπομπές που δημιούργησαν παλαιότερα οι αξιόλογοι αστροφυσικοί επιστήμονες Μάνος Δανέζης και Στράτος Θεοδοσίου για την τηλεόραση της ΕΤ3.
Η εκλαϊκευμένη παρουσίαση της θεματολογίας των εκπομπών αυτών είναι μια πολύ καλή εκπαίδευση του μέσου ανθρώπου σε έννοιες που έτσι και αλλιώς θα τις αντιμετωπίσει ως εξέλιξη του είδους του μέσα από την αναγκαστικά εξελικτική διεύρυνση της σκέψης του.
Σήμερα η υφιστάμενη παγκόσμια γνώση των ανθρώπων κατανέμεται μεταξύ των ατόμων με μια χαοτική  διαφορά που το ένα μέρος της βρίσκεται σε πρωτόγονα στάδια γνώσης ενώ το άλλο ετοιμάζεται να υποδεχθεί την εξέλιξη του είδους.
Δεν θα ψάξουμε τις οπισθοδρομικές μορφές γνώσης σε μειονότητες ιθαγενών στα βάθη του Αμαζονίου, αλλά στις γειτονικές μας πόρτες (ή ακόμα στον καθρέφτη μας) όπου η βεβαιότητες των ζωτικών ψευδών για την ζωή φτιάχνουν συνειδήσεις που έχουν την γνωστή συμπεριφορά που παράγει αυτή την παγκόσμια κοινωνία.(Πολέμους, θεωρίες οικονομικές, ξεχωριστότητας κλπ)
Συνήθως παρουσιάζονται τα άτομα με άγνοια ως ευφυείς και βρίσκονται σε ένα κοινωνικό εύρος που ξεκινά από τις εργατικές  παραγωγικές τάξεις φθάνοντας μέχρι  τις υψηλές θέσεις της δημόσιας διοίκησης και αρκετά συχνά εντοπίζονται στην αυτόκλητη διανόηση.
Η συμμετοχή του ανθρώπου στην νέα τεχνολογία δεν σημαίνει απολύτως τίποτε για την πνευματική του εξέλιξη αν δεν συνοδευτεί από γνώση επάνω στα ζητήματα που μέχρι σήμερα εμπίπτουν στις αδιαπραγμάτευτες βεβαιότητες της πνευματικής του καθυστέρησης.  Αποδειξη πως το διαδίκτυο το χρησιμοποιούν αρκετά καλά κάποιοι άνθρωποι για να πληροφορούνται τα μελλούμενα από τα ζώδια και για να συμμετέχουν σε κάθε άλλη αναχρονιστική πνευματική ομηρία οπαδοποίησης των πιστεύω τους.
Η υπερβατικότητα την οποία προσδίδουν κάποιοι σε απλά πλέον γνωστά φαινόμενα καθώς και οι αντιλήψεις τους για φαιδρά χαλκευμένες απόψεις επάνω στο  λεγόμενο επέκεινα, είναι ζητήματα που μέσα από την εκπαίδευση  θα αρχίσουν να κάμπτονται και να εμφανίζουν την νέα δομή των υπέροχων δυνατοτήτων που έχει ο Άνθρωπος.

Η ομηρία του ανθρώπου για κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους μέσα στην άγνοια δεν μπορεί να αντισταθεί πλέον μια και αυτό είναι η πρακτική εξέλιξης που μας διδάσκει η ιστορία ανά τους αιώνες για κάθε βήμα γνώσης. Συνήθως ο φυσικός θάνατος μιας γενιάς αφήνει το περιθώριο της εξέλιξης των ερωτημάτων στην επόμενη. Η μετάβαση σε κάθε εξέλιξη ποτέ δεν ήταν ταυτόχρονη για όλο τον γήινο πληθυσμό και η κοινωνικές αναταραχές με απώλειες πληθυσμών επιβεβλημένες ως διαδικασία. Οι ψευδαισθήσεις και η άγνοια της ρήσης του Ηράκλειτου "Πόλεμος πατήρ πάντων" οδηγεί σε φαντασιώσεις υποτιθέμενης αγαλίασης μέσω θεωριών που απλά συγκαλύπτουν την δική τους ωφελιμιστική αναγκαιότητα ύπαρξης.
Η γνώση μας κατατάσσει σε βαθμίδες περισσότερο κοντά στην πιθανότητα επιβίωσης και εξέλιξης ως είδος και τούτο είναι το Δαρβινικό ζητούμενο.   Το σημαντικότερο ως ζητούμενο στην προσλαμβάνουσα γνώση είναι η ανάπτυξη κριτικής σκέψης για κάθε πληροφορία που λαμβάνουμε και η σύγκριση της με την δική μας ζωή και τις συνήθειες που έχουμε σε καθημερινό επίπεδο και μέσα από αυτές διαμορφώνουμε το πλαίσιο της ζωής μας.

Σαν πρώτη ενότητα διάλεξα το πλησίασμα των αισθήσεων μας μέσα από τον τίτλο της εκπομπής «Η πλάνη των αισθήσεων»  που προς τιμήν τους ανέλυσαν οι δύο επιστήμονες με ένα παραστατικό τρόπο για τα δύσπιστα μυαλά του μέσου ανθρώπου.

Καλό είναι να μην ψάξουμε για ανάλυση των πληροφοριών μέσα από μεταφυσικά μονοπάτια αλλά μέσα από μια διαφορετική αντίληψη της Φυσικής που απλώς μας ήταν για πολλά χρόνια άγνωστη και μπόρεσαν να την οικειοποιηθούν αντιλήψεις που αυθαίρετα έδωσαν  ιδιότητες ταιριαστές με την δική τους έλλειψη.

Σημειώνω τους τρεις ηλεκτρονικούς χώρους που αποτελούν την ενότητα της εκπομπής με την θεματολογία της πλάνης των αισθήσεων.
Καλή αποδελτίωση της πληροφορίας που χρειάζεται "παιδικό μυαλό" που δεν κρίνει και συγκρίνει με τα ζωτικά του ψεύδη ότι του ανατρέπει τις βεβαιότητες της συνήθειας του.



Δεν υπάρχουν σχόλια: