Η ασθένεια της Πολιτικής


.

Τι έχω γιατρέ μου;
- Πυρετό.
Αυτή η απάντηση είναι η πλέον αβάσιμη και επικίνδυνη για ένα ασθενή.
Όσοι ξέρουν… γνωρίζουν ότι ο «πυρετός» είναι η καλύτερη εκδήλωση του οργανισμού μας για να θεραπεύσει το πρόβλημα. Το σύμπτωμα δεν είναι και το πρόβλημα του οργανισμού μας. Βέβαια για το «κέρδος» θα σας δώσουν όλοι αντιπυρετικά φάρμακα και εσείς προς δυστυχία σας θα μείνετε ικανοποιημένοι.

Ο πρόλογος τούτος αφορά μια εισαγωγή στο επίσης δύσκολο πρόβλημα των πολιτικών συμπτωμάτων που είναι όλη ετούτη η οικονομική και οργανωτική δυσπραγία ενός κράτους που λέγεται Ελλάδα.
Επί της ουσίας εν υπάρχει Πολιτική σκέψη στρατηγικής που να βάζει τα θέματα στο κέντρο τους δηλαδή στην ασθένεια που πραγματικά υπάρχει.

Ειδικότερα:
Χτυπιούνται οι φιλελεύθεροι κομματικοί αντίπαλοι και κατηγορούν το ΣΥΡΙΖΑ ότι θα ενδυναμώσει το κράτος με προσλήψεις που τούτες θα οδηγήσουν το κράτος σε αναποτελεσματικότητα και συνεπώς χρεοκοπία.
Παράλληλα ζουν με ένα ιδεολόγημα όλοι αυτοί που θεωρούν την "ιδιωτική" πρωτοβουλία ως το μαγικό ραβδί που ανορθώνει οικονομίες, ξεχνώντας ότι οι "κουμπάροι" και τα καρτέλ είναι δημιουργήματα της άναρχης επιχειρηματικής διόγκωσης. Χρειάζεται πολύ μυαλό για να θυμηθούμε την τεράστια διαπλοκή των ΜΜΕ, των κατασκευαστικών εταιριών, των κρατικών προμηθειών και όλα όσα κατά καιρούς νομίζουμε ότι είναι ειδήσεις που συγκαταλέγονται στο life style της απόλαυσης του τηλεοπτικού καναπέ;

Είπα να θυμηθούμε τον Χρόνη Μίσσιο

.




Από τότε που ήμουν μικρός δηλαδή στην παραγωγική ηλικία με τα ουτοπικά αφιλοσόφητα όνειρα, είχα μια τάση να συναντώ ωραίους γέρους κατά διαστήματα και να βλέπω μέσα στο βλέμμα τους ότι ήσαν ακόμη παιδιά.
Τα υπέροχα εκφραστικά τους μάτια και ο Καβαφικός ερωτισμός της μνήμης τους, μου έλεγε κάτι σπουδαίο που τότε δεν ήξερα να το αξιοποιήσω.
Μη θαρρεί κανείς πως ήσαν πολλοί, μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού θα έλεγα, μια και σπανίζει η ομορφιά στην κοινωνία των ανθρώπων σε αντίθεση με την φύση που της περισσεύει.
Όλους αυτούς τους θυμήθηκα και είπα να κάνω ένα μνημόσυνο χαράς μέσα μου, σαν έριξα την ματιά μου στο βίντεο του επίσης παππού Χρόνη Μίσσιου που βρήκα στο διαδίκτυο.
Το ποιος είναι ο Χρόνης Μίσσιος μπορεί να το βρει κάθε ενδιαφερόμενος ψάχνοντας στις πληροφορίες, όμως αυτό που μου άρεσε ήταν ο μεστός λόγος που γεμάτος χυμούς εμπειρίας έμοιαζε πολύ με τα τσακίρικα μάτια των γέρων της παλιάς μου εμπειρίας.

Με λίγα σχόλια σε κάθε ενότητα παραθέτω τους δικτυακούς τόπους σε έξι συνέχειες αυτής της συνέντευξης.
Θα μας πει λοιπόν ο Χρόνης Μισσιος:

- Η ζωή μας μια φορά μας δίνεται. Άπαξ που λένε, σαν μια μοναδική ευκαιρία. Και μεις τι την κάνουμε ρε; Αντί να την ζήσουμε; Τι την κάνουμε;
Την σέρνουμε από δω κι’ από κει δολοφονώντας την. Οργανωμένη κοινωνία, οργανωμένες ανθρώπινες σχέσεις.
- Μα αφού είναι οργανωμένες πως είναι σχέσεις;
Σχέση σημαίνει συνάντηση, σημαίνει έκπληξη, σημαίνει γέννα συναισθήματος…
Πώς να οργανώσεις τα συναισθήματα;

http://www.youtube.com/watch?v=QGCUKSF6ijY&feature=relmfu

- Αποχώρησα από την κοινωνία όταν αντιλήφθηκα ότι από επαναστάτης γινόμουν πολιτικός χωρίς να το πάρω χαμπάρι.
- Με ποιο τρόπο γινόσασταν πολιτικός;
- Με αυτόν τον τρόπο που έγιναν όλα τα κόμματα…

… Είμαι εξοργισμένος με όλους αυτούς τους τύπους (τους πολιτικούς) να βγαίνουν στα «παράθυρα» και να εγκαλούν όσους αρνούνται να υποταχθούν σε αυτή την υποτέλεια , αυτή την προδοσία, στα περίφημα μέτρα και σε αυτό το ΔΝΤ και σε όλη αυτή την ληστοσυμμορία… Τελικά σε αυτόν τον χρηματιστηριακό ιμπεριαλισμό, ο οποίος χρεοκοπεί χώρες καταστρέφει λαούς ολόκληρους κλπ… Να μας εγκαλούν για Πατριωτισμό…

…. Η Ελλάδα είναι η Χώρα των μεγάλων Ποιητών και των ασήμαντων Πολιτικών…

http://www.youtube.com/watch?v=aG_--FAXz4E&feature=relmfu

- Όταν έγραψα το πρώτο μου βιβλίο, κυριαρχούσε ακόμα στη σκέψη μου η Μαρξιστική αντίληψη του κόσμου. Όταν συνέβησαν όλα αυτά που συνέβησαν τελικά, με τον υπαρκτό Σοσιαλισμό και τα άλλα… και το πώς προδόθηκαν όλες οι επαναστάσεις… Δηλαδή μέσα στην ιστορία η μόνοι επαναστάτες οραματιστές που έσωσαν την αθωότητα τους είναι αυτοί που δεν έγιναν εξουσία… Ο Γκεβάρα κι ο Χριστός και μερικοί άλλοι… Όσοι έγιναν εξουσία γίνανε καθίκια του κερατά, από τον Χο Τσι Μινγκ μέχρι τον Κάστρο και τους άλλους κλπ…

…. Η επανάσταση είναι κάτι βαθύτερο, είναι ΠΑΙΔΕΙΑ, είναι ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ, είναι ΟΝΕΙΡΟ, είναι ΑΓΑΠΗ, είναι ΕΡΩΤΑΣ… είναι όλα τα όμορφα συναισθήματα.
Η επανάσταση δεν έχει καμία σχέση με την Βία και την Εξουσία.

http://www.youtube.com/watch?v=SRB66kUDXSc&feature=relmfu

Για τον γάμο του με την Ρηνιώ που πέρασαν μαζί μια ολόκληρη ζωή κακουχιών και δυσκολιών ρωτά η δημοσιογράφος:

- Όταν κοιτάτε την σύντροφο σας τι βλέπετε;
- Τη Ρηνιώ. Δεν υπάρχει πιο πλούσια και πιο γεμάτη λέξη. Τα λέει όλα.
- Ειν’ αυτό που λεν το συνηθισμένο, μπορεί να είναι και ουσιαστικό κάποιες φορές βέβαια, ότι κοιτάω τον άλλον και βλέπω το άλλο μου μισό;
- Όχι! Αυτό είναι το σημαντικό! Ότι είμαστε δύο διαφορετικοί και είμαστε μαζί!

Για το ότι δεν έμαθε τα γράμματα στο σχολείο είπε:
…. Είμαι ευτυχής γιατί δεν υπέστην την δουλεία της Παιδείας… Καμία εξουσία, διάβαζα από εκεί και πέρα ότι μου άρεσε ότι γούσταρα, ότι κινούσε την προσοχή μου. Κανένας δεν με υποχρέωσε να διαβάζω κάτι συγκεκριμένο.
Εγώ αν είχα ένα παιδί δεν θα το έστελνα στο σχολείο. Γιατί να το στείλω; Να το παραδώσω σε μια ανέραστη δασκάλα ή σ’ ένα βλάκα δάσκαλο. Γιατί; Μόνος μου να το μάθω. Και τα όρια της ευθύνης του, τα όρια της ελευθερίας του, την ομορφιά που έχει η ζωή κλπ.

http://www.youtube.com/watch?v=5JwAXsA7yTI&feature=relmfu


- Δεν υπάρχει άνθρωπος χωρίς λάθος, το θέμα είναι ότι όλα αυτά τα πράγματα περνάνε, επουλώνονται και είναι η ουσία και η πορεία του κάθε ενός.
Κατά τα άλλα για το μόνο πράγμα που δεν στεναχωριέμαι είναι η ίδια η ζωή μου, γιατί αν ξαναγεννιόμουνα τον ίδιο δρόμο θα ακολουθούσα. Πιστεύω ότι δεν υπάρχει δρόμος άλλος να υπάρξεις σαν άνθρωπος, παρά μόνο με την συμμετοχή σου στα κοινά… Στο ιστορικό γίγνεσθαι της εποχής σου.

Και συνεχίζει ο Χρόνης Μίσσιος:

… Τι είπε ο Επίκουρος; Φιλαράκια προσέχτε ! Οι κτήσεις γίνονται κτήτορες και σας κάνουν δούλους … Τα υλικά αγαθά σε μετατρέπουν σε δούλο για να τα υπηρετείς.

http://www.youtube.com/watch?v=8k_ISiwt7ek&feature=relmfu


- Γέμισε με ζόμπι η κοινωνία, δεν πάνε να αράξουμε εκεί στον Αχέροντα να περιμένουν τον τύπο με το βαρκάκι να τους πάρει;
Τι περιμένουμε; Άμα δεν ζούμε γιατί περιμένουμε; Τι περιμένουμε, τι περιμένουμε;
Κάθε ηλιοβασίλεμα είναι ένα βήμα προς τον θάνατο. Πουθενά αλλού. Είμαστε όλοι μελλοθάνατοι με ημερομηνία λήξεως. Απλώς δεν ξέρουμε το timing. Όταν θα μας έρθει… αυτό είναι. Κι εμείς τι κάνουμε ρε;
Αντί να κλάψουμε όταν δύει ο ήλιος για άλλη μια μέρα που πήγε χαμένη, που δεν χαρήκαμε, που δεν ερωτευτήκαμε, λέμε «Αχ» Παναγιά μου έφυγε και αυτή η μέρα.

Σχετικά με τον χρόνο, σκέφτεται:

… Ρολόι δεν φοράω, (γελά) διότι δεν θέλω να μετράω το χρόνο. Μετράω τη ζωή μου με τις πράξεις μου (ερωτά: καταλαβαίνεις;) και με το τι μπορώ να απολαύσω κάθε στιγμή… ένα συναίσθημα… κάτι όμορφο…μια φιλική κουβέντα …μια παρεούλα όμορφη… να δω μια ωραία κοπέλα, να ξεκουράσω τα ματάκια μου, όπως καλή ώρα έχω εσένα τώρα…
- Αχ ευχαριστώ πάρα πολύ (γέλια)

http://www.youtube.com/watch?v=TOqhs3MOXbk&feature=relmfu


Επίλογος :

Χωρίς να το θέλει ο Χρόνης Μίσσιος, κουβαλά μέσα από τα μονοπάτια που χάραξε η «γλώσσα» των προγόνων του, το τραγικό πρόσωπο που θέλει να ζητά την ομορφιά μέσα στη σκέψη του σαν όλα δείχνουν ότι δεν υπάρχει καμία λύση.
Αυτό είναι το οξύμωρο Ελληνικό μονοπάτι που οδηγεί μάχες με αντιπάλους που δεν φαίνονται στα μάτια όσων καταναλώνουν τη ζωή τους…

Μια σιωπή -σε όλους εμάς- πάντα κάνει καλό, όταν έχουμε λειτουργήσει την Παιδεία της συν-εννόησης σε ότι παρατηρήσαμε.
Αν πάλι σαν τον ψιττακό βιαστείς φιλαράκο αναγνώστη να εκφέρεις «άποψη» πάλι μαζί σου… μια και δεν υπάρχει ποτέ Μια ευκαιρία στη ζωή… και η εν δυνάμει ομορφιά σου δεν κινδυνεύει!

Καλή Λαμπρή στη σκέψη μας.

Ο απατεώνας (η διαστροφή του λόγου)


Χωρίς σχόλια ένα άρθρο του Σωτήρη Γλυκοφρύδη, με μόνη σημείωση ότι έχει δίκιο κατά πως τα σκέφτεται...


Ο απατεώνας
(η διαστροφή του λόγου)


του Σωτήρη Γλυκοφρύδη





Στην ανθρωπότητα δεν θα επέλθει αίσιον
αν δεν επαναπροσδιορίσει τη λεκτική σημειολογία της

Επιμέρους σύνοψη από το
«Περί Φύσεως» του Παρμενίδη


Έχετε σκεφτεί ότι είμαστε συνειδητά ή ασυνείδητα απατεώνες, διαστρέφοντας την πραγματικότητα και τη λεκτική σημειολογία κατά όπως μας συμφέρει; Μερικά παραδείγματα διαστροφής του λόγου, εξωραΐζοντας ή δαιμονοποιώντας την πραγματικότητα, είναι τα παρακάτω:

Μονομερής διαγραφή χρεών, της άρσης του μνημονίου, της ανακήρυξης της ΑΟΖ, κ.λπ. Ας ξεκινήσουμε από τη μονομέρεια. Η λέξη «μονομέρεια» σημαίνει «μόνο από τη μια πλευρά» και μπορεί να εκληφθεί ως το εγωκεντρικό σκαρίφημα της μεροληψίας του δογματικού ανθρώπου η οποία εκδηλώνεται από το μονοδιάστατο «εγώ» του. Κατά τον τρόπο αυτό, οι βαθύτερες έννοιες χάνονται μέσα στο ε(γω)-θελω-τυφλικό αυτό-προσδιορισμό του. Για παράδειγμα, «μονομερής διαγραφή χρεών» σημαίνει απλά «δεν πληρώνω δεν πληρώνω» καθόσον αυτοδιέγραψα το χρέος μου, το οποίο όμως δεν το έχει διαγράψει ο δανειστής μου, κοινώς, τον γράφω στα απίδια μου. Το χρέος όμως παραμένει, δεν σβήνει από τη μονομερή διαγραφή.
Κοντά στη «μονομερή διαγραφή των χρεών» κολλάει και η «μονομερής άρση του μνημονίου». «Μνημόνιο» σημαίνει την υποχρέωση που έχει μοναδικά κάποιος στη μνήμη του ή σε χαρτί καθώς «ξεχνάει». «Άρση», όμως, σημαίνει «σήκωμα» και «μονομερής άρση του μνημονίου» σημαίνει ότι «εγώ μόνο σηκώνω το βάρος του χρέους μου», ως «αχθοφόρος» της τιμής, της υποχρέωσης, με πρακτική που θυμίζει το «μάνα κουράγιο» του Μπρεχτ. Της μάνας που κουβαλάει στην πλάτη της το αδύναμο παιδί της. Στην περίπτωσή μας, όμως, εννοούμε ότι της η μάνα πετάει, απορρίπτει το παιδί της, την υποχρέωση, το χρέος με την ουσία της βαθειάς καταβολής, το καθήκον. Για ποια λοιπόν άρση του μνημονίου μιλάμε αφού το απορρίπτουμε ή στην καλύτερη περίπτωση το αποθέτουμε σε κάποια γωνιά ή στα σκουπίδια; Η μόνη δικαιολογία είναι ότι το παιδί αυτό ή το μνημόνιο δεν θα έπρεπε να έχει αποκτηθεί.
Πάμε τώρα στη «μονομερή ανακήρυξη της ΑΟΖ», η οποία οδηγεί στην επέκταση του ζωτικού χώρου, με βάση μια σύμβαση που έχει υπογραφεί από τους πιο πολλούς για τις ανοικτές – ωκεάνιες θάλασσες, την οποία εφαρμόζουμε επειδή μας βολεύει από τη μοναδική πλευρά μας στο ημίκλειστο Αιγαίο. Η μονομερής όμως αυτή ενέργεια της επέκτασης, στη θάλασσα ή στην ξηρά, δικαίως ή αδίκως, εκλαμβάνεται από πολλούς ως «τσαμπουκαλίδικη» ή και φασιστική νοοτροπία. Τη στιγμή που ουδείς από τους γείτονές μας την αποδέχεται και την ανακηρύττω μονομερώς, γράφοντας στα παλιά μου υποδήματα το τι πρεσβεύουν οι άλλοι, αναλαμβάνω τις ευθύνες μου για αυτό που θα επακολουθήσει. Το επιζητάμε;
Ως επιστέγασμα της άθλιας μονομέρειας που ευθύνεται για πολλά λάθη της ζωής μας, ας θέσουμε ως ακραίο παράδειγμα την μονομέρεια στο φαγητό και στον τρόπο του Έρωτα. Τρώω μονομερώς σημαίνει πως μασάω μόνο από μια πλευρά και δεν νοιάζομαι για τα υπόλοιπα, αφού η τροφή μου πάει στο στομάχι. Κάνω μονομερώς σεξ σημαίνει ότι την καταβρίσκω μόνος μου ή σε άλλη περίπτωση δεν με ενδιαφέρει να ικανοποιηθεί ο άλλος. Επομένως, όταν αναφερόμαστε στη μονομέρεια, πρέπει να είναι παράδειγμα αποφυγής του έμφρονα ανθρώπου, αν είναι έμφρων και σκεπτόμενος. Άρα, αντί να την επικαλούμαστε μήπως οφείλουμε να της δώσουμε ένα τέλος, γιατί υπήρξε το σφάλμα της φυλής μας που δεν προάγει τη συλλογικότητα; Έλληνας δεν πρέπει να θεωρείται ο ντόπιος άνθρωπος αλλά ο διεθνής, ο παγκόσμιος εθνικός άνθρωπος.

Εκ τούτων, πρέπει να αποβάλλουμε τον μονομερή εαυτό μας, αλλά και μέσα σε αυτά που πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε εξέχουσα θέση έχει η λέξη «φιλότιμο». Επαιρόμαστε να λέμε πως «έχουμε φιλότιμο». Τι πάει να πει όμως αυτή η λέξη; Προσδιορίζει πως είμαι «φίλος στην τιμή», που σημαίνει πως δεν την έχω, αλλά την προσδοκώ, την ψάχνω. Η φιλοτιμία είναι ένα μοναδικά Ελληνικό λεκτικό σκαρίφημα, που δεν υπάρχει σε άλλες γλώσσες, και πρέπει να ιδωθεί ως η αναζήτηση μιας χαμένης πεμπτουσίας, όπως η φιλοσοφία είναι η αναζήτηση μιας χαμένης πρακτικής σοφίας. Άλλη προσβλητική στο βάθος λέξη, είναι η «φιλανθρωπία». Τι σημαίνει «είμαι φιλάνθρωπος»; Προσδιορίζει κατά βάση της ιδεολογίας μας ένα ανώτερο ον που θεωρεί φίλο του τον άνθρωπο, όπως ο άνθρωπος με τη σειρά του θεωρεί καλύτερο φίλο του το σκύλο. Με τον φιλανθρωπισμό ο άνθρωπος θεωρεί αυτόν που ευεργετεί, «σκύλο». Επομένως, οι λέξεις «φιλότιμος», «φιλάνθρωπος», όπως και «φιλόσοφος» πρέπει να δείχνουν και τις αδυναμίες μας.

Η ανατρεπτική πλευρά της Πολιτικής

 .

Η ανατρεπτική πλευρά της Πολιτικής
(Dum spiro spero)



Θα ήθελα να επισημάνω ένα γεγονός που αρχικά φαίνεται απαρατήρητο στην τρέχουσα καθημερινότητα. Πρόκειται για την όλο και περισσότερο αυξανόμενη διάθεση των Ελλήνων να εκθέτουν τις απόψεις τους μέσα από σχετικά ήρεμους και τεκμηριωμένους διαλόγους.
Η αντίληψη των πολώσεων με τριτοκοσμικούς αλαλαγμούς δεν βρήκε πρόσφορο έδαφος στην Ελληνίδα γη, αν και τούτος ο εναγκαλισμός της πείνας που μεθοδεύτηκε από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ήθελε μάλλον άλλες συμπεριφορές.
Πάντα οι κοινωνικό- πολιτικές αναταραχές ευνοούν τις καθεστωτικές ειρηνευτικές δυνάμεις των επικυρίαρχων. Δεν χρειάζεται να αναφερθώ στην πρόσφατη ιστορική γεωγραφία τούτης της θέσης.

Αντί να οξυνθούν λοιπόν οι πλαστές διαχωριστικές γραμμές, αρχίζουν οι πολίτες να «βλέπουν» πολιτικές υπερβάσεις ψηφίζοντας την καθαρότητα προσώπων που εμφορούνται πολιτικό λόγο εξόδου από την κρίση. Σαν τέτοια κρίνω ότι είναι η εμπιστοσύνη των πολιτών που δεν ανήκαν κατ’ ουσία στο παρελθόν πολιτικά στο ΣΥΡΙΖΑ.

Προσωπικά δεν μου φτάνει όμως μόνο τούτο.
Θεωρώ ότι σαν δεν αποκτήσει η σκέψη του απλού πολίτη και κατά συνέπεια των κομματικών ηγεσιών υπερβατική και φιλοσοφική προσέγγιση, η ανάπτυξη δεν μπορεί να γίνει πραγματικότητα.
Η ανάπτυξη ενός λαού ποτέ δεν ήταν μόνο οικονομική υπόθεση επενδύσεων του κεφαλαίου. Αφορούσε σαφώς την Παιδεία και την διαλεκτική αντιμετώπισης των απλών και σύνθετων ζητημάτων.
Η φιλοσοφία ενός λαού, φαίνεται στις πρακτικές επιλογές της καθημερινότητας.
Σε αυτή την κατεύθυνση δεν στοχεύουν τα ευχολόγια, αλλά οι καθημερινές επικοινωνίες των πολιτών μέσω θέσεων και απόψεων που ανταλλάσσουν.

Ως ένα τέτοιο δείγμα ύπαρξης των πολιτών με διαφορετικές θεάσεις που δεν ακυρώνουν την αξία της αντίθεσης, θα ήθελα να παραθέσω μια συνομιλία μου με ένα εξαίρετο συμπολίτη μου που εκτιμώ.
Συνήθως εκτιμώ περισσότερο στη ζωή μου τους διαφωνούντες που έχουν ήθος και συνεπή στάση ζωής με τις απόψεις τους. Οι άκριτες οπαδικές συμφωνίες είναι επικίνδυνες και σαφώς δεν προάγουν τον Πολιτισμό γύρω μας.

Πρόκειται για μια συνομιλία με τον εξαίρετο κύριο Αριστοτέλη Αϊβαλιώτη, υποψήφιο προσφάτως με τον πολιτικό συνδυασμό Δράση υπό την αρχηγία του κυρίου Μάνου.
Στην συζήτηση ψάχνω για όλα αυτά που μας ενώνουν, και γιατί όχι να τα βρούμε κάποια στιγμή μια και η ζωή μας είναι πάντα σπουδαιότερη από τις ιδέες μας που έτσι και αλλιώς βρίσκονται πάντα υπό κρίση από τον υπέροχο εαυτό μας.

Ευελπιστώντας να φέρουμε την ανατρεπτική φιλοσοφία στην πολιτική… δηλώνω:
Dum spiro spero
Κώστας Ζωγραφόπουλος


--------------------------------------------------------------------------------------------------

Σχετικός διαδικτυακός τόπος :
http://www.facebook.com/aristotelis.aivaliotis/posts/10150902414863610

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Αναζητώντας την ευημερία

.

Αναζητώντας την ευημερία
(Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας)

Του Κώστα Ζωγραφόπουλου


Έλαβα ένα υποτιτλισμένο βίντεο που με πολύ καλό τρόπο οργανώνει και προσφέρει ενημέρωση σε θέματα που έχουν κατ’ ουσία απασχολήσει την αρθρογραφία σε τούτο το χώρο.
Ο τίτλος του είναι Thrive, που θα το μεταφράζαμε ως αναζήτηση της ευημερίας ή της ευδοκίμησης των απόψεων που παρουσιάζει. Θα ήθελα να κρατήσουμε την πίσω ερμηνεία των λέξεων μια και ο δόκιμος (υπό έγκριση αποδεκτός γενόμενος) άνθρωπος μπορεί να κερδίσει την ευδοκίμηση (καλή φήμη, επιτυχία) μέσω της ευημερίας (ημέρα ευτυχίας) του…
Το βίντεο είναι διαιρεμένο σε δύο τμήματα και θα πρότεινα στους επισκέπτες του ηλεκτρονικού χώρου να το παρακολουθήσουν.
Ξεκινά από την αντίληψη της ύπαρξης προς εμάς πληροφοριών από όντα ανώτερης νοημοσύνης, για να περάσει σε πληροφορίες επάνω στον τρόπο που οργανώνεται η ανελευθερία των ανθρώπων από ανθρώπους. Θα αναλύσει με σαφήνεια στη συνέχεια τους κύριους πυλώνες άσκησης της παγκόσμιας βίας που αφορούν σε διατροφικά, ιατρικά και διαμόρφωσης κοινής γνώμης θέματα.
Μέσα σε όλα αυτά προσεγγίζει με καταληπτό τρόπο την ουσιαστική λειτουργία του παγκόσμιου τραπεζικού συστήματος και τις βασικές επιδιώξεις του επάνω στην χειραγώγηση του ανθρώπου σαν μονάδα αλλά και κατ΄ επέκταση σαν κοινωνίες.
Τέλος θα αφιερώσει η ταινία ένα κεφάλαιο με τις προτεινόμενες λύσεις για την διέξοδο ενός ολόκληρου πλανήτη από αυτήν την στρεβλή και αυτοκαταστροφική λογική.

Τα θέματα που αναλύονται μου είναι γνωστά ως γεγονότα και κάποια τα έχω παρακολουθήσει στην εξέλιξη τους αρκετά χρόνια πιο πριν. Αυτό που απουσιάζει από το βίντεο, είναι η προσφορά γνώσης μέσα από την φιλοσοφική προσέγγιση της ίδιας της ζωής. Μένει στην παρατήρηση της αρμονίας στη Φύση και αντιστοίχως στην επισήμανση της παραβατικής ανθρώπινης σκέψης, χωρίς να πλησιάζει φιλοσοφικά την αιτιολόγηση ύπαρξης αυτής της ανισορροπίας.
Ότι υπάρχει γύρω μας δεν χωρίζεται μέσω ανθρώπινης ωφελιμιστικής ηθικής σε καλό και κακό, αλλά έχει λόγο ύπαρξης χωρίς συναισθηματικές προσεγγίσεις. Δεν είναι καλό το λαγουδάκι και κακός ο Λύκος, γιατί αν δεν φάει αυτός το χαϊδεμένο στα παραμύθια ζώο απλώς θα εκλείψει. Άσε που σαν γεμίσει χωρίς την θέληση μας με λαγούς ο κήπος μας, θα επιζητούμε εκτός από το τουφέκι μας και ένα «καλό» λύκο να τους φάει… Το "καλό" ή το "κακό" είναι ερμηνείες της θέασης του εκάστοτε παρατηρητή στη ζωή. Φιλοσοφική σκέψη που ακουμπά τους συλλογισμούς της σε έννοιες καλού και κακού, είναι ύποπτη και επιλεκτικά ωφελιμιστική.
Λέγοντας το πιο καθαρά, θα ήθελα να κρατήσετε στο πίσω μέρος του μυαλού σας, ότι κάθε κοινωνική δράση ή θεωρία που αναπτύσσεται μεταξύ των ιδεολογημάτων «καλό και κακό», εξυπηρετεί την ανάπτυξη ιδεοληψιών, δημιουργώντας διαφόρων τύπου θρησκείες.

Θα βγάλουμε κυβέρνηση;

.
του Κώστα Ζωγραφόπουλου

Παρακολούθησα για λίγο μέσα από το διαδίκτυο, μια και συνειδητά δεν διαθέτω τηλεόραση, τις εξελίξεις από τις πρωτοβουλίες του Προέδρου της Δημοκρατίας σχετικά με την προσπάθεια εξεύρεσης μιας κοινά αποδεκτής κυβέρνησης.
Οι δημοσιογραφικοί τόνοι, ήσαν αγωνιώδεις τονίζοντας το πόσο σημαντικό είναι να ευρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση μεταξύ των πολιτικών αρχηγών, για να οδηγηθεί η χώρα μας σε μια ευρωπαϊκή προοπτική, αποφεύγοντας την οικονομική κατάρρευση.

Όλα αυτά τα αναφέρω ως πρόλογο, για να προσεγγίσουμε το δίλημμα λίγο διαφορετικά σε τούτο το άρθρο. Η προηγούμενη αποτύπωση της ειδησεογραφίας είναι το πασπάλισμα της τεράστια άγνωστης «πίττας» που κρύβεται κάτω από τα «προφανή» που διαχειρίζεται η λογική μας.
Το εύκολο θα ήταν να αναπτύξω μια εύπεπτη ρητορική που σχηματικά θα λέγαμε ότι μπορεί να ανήκει στην μνημονιακή ή αντι-μνημονιακή πολιτική στάση. Άλλωστε αυτό το έχω κάνει (όπως όλοι μας) δηλώνοντας το στίγμα μου μέσα από ότι κουβαλώ ως πολιτική συγκρότηση.
Συνήθως σαν εκφράζουμε μια φαινομενικώς τεκμηριωμένη άποψη, μας επευφημούν όσοι έχουν την ίδια θέση, ή κάποιοι άλλοι μας προσάπτουν με ευκολία τον χαρακτηρισμό του ερωτικώς αυτό-ικανοποιούμενου πολίτη. Το αστείο είναι πως τα επιχειρήματα ένθεν κακείθεν μπορεί να ανήκουν σε σκέψεις ανθρώπων που ονομάζονται έγκριτοι. Εδώ υπάρχει μια ασάφεια της λογικής, αν θεωρήσουμε ότι οι αντιμέτωπες ομάδες επιχειρηματολογούντων δεν έχουν μέσα τους την σκοπιμότητα του ψεύδους προσβλέποντας σε μια ιδιωτική ωφέλεια.

Βέβαια το πιο εύκολο είναι να κατηγορήσουμε για λακέδες της εξουσίας όσους πολίτες θέλουν να υπάρξει άμεσα συμφωνία διακυβέρνησης, ή να θεωρήσουμε ότι είναι αλαζόνες τυχοδιώκτες όσοι θέλουν να λειτουργήσει μια κυβέρνηση πάνω σε αρχές αξιότερης διαχείρισης του Κράτους προτείνοντας αριστερή διακυβέρνηση.
Αν όμως δεχτούμε πως δεν είναι κάποιος περισσότερο πατριώτης από τον άλλο τότε καταπίπτουν οι ύβρεις και πρέπει να αναζητήσουμε την ουσία των διαφορών με νηφάλιο τρόπο. Ίσως να ψάξουμε την αιτία των βεβαιοτήτων μέσα μας.

Πολλοί, ανεξάρτητα του αν έχουν προβεβλημένη διαστρωμάτωση στην κοινωνία, δεν πρόκειται ποτέ να φανταστούν ότι οι επιστημονικά τεκμηριωμένες «γνώμες» βρίσκονται υπό την επήρεια υποκειμενικών αποδεικτικών βεβαιοτήτων.
Ουδείς αμφιβάλει για τις βεβαιότητες των «πιστεύω» του…και βέβαια νιώθει σπουδαίος για την διαφωνία του. Νομίζετε ότι τυχαία έγραψε ο Βίλχελμ Ράιχ (1) το «Άκου ανθρωπάκο»;

Δουλεύοντας στην “Φαύστα” του Μπόστ

.




Θα σας μιλήσω για την Φαύστα του Μπόστ.
Στη ζωή μου έχω αποφασίσει τη σκέψη μου να την χαρίζω στα γεννήματα της καθημερινής ζωής που προκύπτουν.  Έτσι η επιλογή της Φαύστας δεν είναι προϊόν μιας χαριτωμενιάς για να δείξω τις γνώσεις που διαθέτω αναζητώντας το «Δοξάστε με».  Άλλωστε «μεταξύ» μας όποιος κομπάζει για προσωπική εποπτεία πάνω στη γνώση κουβαλά το καμαρωτό διάδημα της βλακείας  στο μέτωπο, αθέατο από τα μάτια του.

Έτυχε λοιπόν να βρεθώ μέσα στο κείμενο του θεατρικού έργου Φαύστα του Κωνσταντινουπολίτη Μέντη Μποστατζόγλου, συμμετέχοντας εμβόλιμα προς αντικατάσταση ενός ρόλου μια και υπήρχε πρόβλημα εξυπηρέτησης όλων των παραστάσεων από τον ηθοποιό.
Τώρα το πώς το αποφάσισα μια και είχα κατασταλάξει μετά από δώδεκα χρόνια αποχής από το σανίδι ότι θα υπηρετώ μόνο σκηνογραφικά ως συντελεστής το αγαπημένο μου θέατρο, είναι μια άλλη υπόθεση που δεν ανήκει στην παρούσα ροή του λόγου.
Σημασία έχει πως βρέθηκα μέσα στην καρδιά του κειμένου, αφήνοντας τον εαυτό μου να ζήσει σε μια αθέατη συντροφιά με τον Μπόστ ,δίπλα στη  συγγραφική του διάθεση που χάραξε με λεκτικές κονδυλιές τις σκηνές του έργου.

ΑΤΙΤΛΟΝ



Είπα, να γράψω,
Το μετάνιωσα.
Είπα, να λογιάσω
Το φοβήθηκα.
Είπα, να μολογήσω
Το σιώπησα.
Είπα, ν’ ακούσω
Το δέχτηκα.
Είπα, να μοιραστώ
Το χάρηκα.
Είπα, τι θα μοιράσω;
Δεν τ’ όρισα.
Είπα, ζούμε
Το ψεμάτισα.
Είπα, αξίζει
Τ’ αμφέβαλα.
Είπα, γνωρίζω
Το γέλασα !

Κ.Ζ

Ο ΩΦΕΛΙΜΙΣΜΟΣ

 .

Ο ΩΦΕΛΙΜΙΣΜΟΣ 


του Κώστα Ζωγραφόπουλου


Μου είπε στο τηλέφωνο μια φίλη μου, πως χρησιμοποιώ έννοιες που δεν είναι αποδελτιωμένες στα άρθρα μου και ο καθείς μπορεί να δώσει την ερμηνεία που ταιριάζει στην αντίληψη του. Με παραίνεσε μάλιστα να ερμηνεύσω αυτή την έννοια που χρησιμοποιώ κατά κόρον τελευταία (τον ωφελιμισμό) και μέσα της στηρίζω ένα ολόκληρο οπτικό πεδίο στις αναλύσεις μου.

Θα έλεγα ότι έχει δίκιο και σπεύδω αμέσως μέσα από την γραφή τούτη να περιγράψω την έννοια τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό (άρα πολιτικό) επίπεδο.
Θα ήθελα να σημειώσω ότι κάθε έννοια που ερμηνεύουμε οι άνθρωποι, είναι ένα ατομικό μόρφωμα αντιλήψεων  που το αντλούμε (ως μερικό σύνολο) από την παγκόσμια παρακαταθήκη της γνώσης. Καλό είναι να είμαστε έτοιμοι για τη θανάτωση κάθε απόψεως μας μέσω της πειθούς , αφού παλέψει πρώτα με κριτή την λογική. Αυτός ο θάνατος δεν είναι χάσιμο, αλλά κέρδος μια και μας διευρύνει ως άτομα μέσα από την γονιμοποιό νέα νοηματική προσέγγιση.

Ψιλό- βαριέμαι τις τεκμηριώσεις βάσει λεξικών, αν και τα συμβουλεύομαι (συχνά) αξιοποιώντας ορισμένα σπάνια όπως αυτό του Ζηκίδου, πέρα από αυτό του Μπαμπινιώτη που είναι μοδάτος και κραταιός πολιτικά στο σήμερα. Έτσι δεν θα περάσω σε ανιαρές αντιστοιχήσεις των λέξεων για να φτάσω στον συλλογισμό που θα αναπτύξω.
Το κυριότερο είναι να λέμε με απλά λόγια την άποψη μας και να είμαστε έτοιμοι να ξεπεράσουμε την θέση μας μέσα από την διαλεκτική απόρριψη της κουβέντας. Αυτό είναι κομμάτι σπάνιο άρα και πολύτιμο ως δυσεύρετο.

Από τα πρώτα ερωτήματα που έθεσα στον εαυτό μου ήταν αν ο ωφελιμισμός ως πρακτική ατομικής και συλλογικής σκέψης είναι καλό. Επειδή το ερώτημα διαπίστωσα -σχεδόν αμέσως- ότι είναι ανυπόστατο, λόγω του ότι η φύση δεν έχει καλό ή κακό … είπα να μπούμε με τα «καλά μας ρούχα» σε μια μικρή ανάλυση που σίγουρα έχει κάτι να προσθέσει στην παρατήρηση της σκέψης μας.


ΑΝΑΖΗΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΛΕΥΚΙΟ ΚΟΥΙΝΤΙΟ ΚΙΓΚΙΝΑΤΟ

.




Οι επικείμενες εκλογές την Κυριακή της 6ης Μαίου 2012, θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι έχουν ανάγκη στόχευσης σε δύο κατευθύνσεις του κοινωνικού μέλλοντος.
Η πρώτη στόχευση αφορά την οριστική και αμετάκλητη εκκαθάριση του παλαιού πελατειακού συστήματος δημόσιας διοίκησης και Πολιτικών που έχουν επιφέρει τα δεινά του σήμερα. Η δεύτερη και σημαντική αφορά στην μακρο- πολιτική γεωγραφία της πατρίδας μας μέσα σε ένα ευρωπαϊκό γίγνεσθαι.
Θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε αυτό τον συνδυασμό των στοχεύσεων με το σώμα ενός αθλητή που οφείλει να επιλέξει την νηστεία για την κάθαρση του από τις τοξίνες και στην συνέχεια με υγεία να ξεκινήσει την ενδυνάμωση του για να επιτύχει τους στόχους.

Η Ελλάδα λόγω της ιστορικά εξελισσόμενης γλώσσας της και του γεωγραφικού τόπου της με την συνεχή ιστορία στους αιώνες, είναι το καταλληλότερο δείγμα για την διεξαγωγή αυτού του κρίσιμου πειράματος που συντελείται σήμερα.
Κάποια στιγμή νόμισα ότι η μεθόδευση τούτη από το διεθνές κεφάλαιο γίνεται για να αυξήσουν τα κέρδη τους. Αυτό όμως (σκέφτομαι) ήταν ένας επιμέρους στόχος, αλλά όχι το πραγματικό ζητούμενο του πειράματος.
Θα πρέπει να ξέρουν οι αναγνώστες, ότι τα πράγματα στον σχεδιασμό της μακρο-πολιτικής δεν εξαντλούνται σε ανάλυση του παρόντος και των κοινωνικό-πολιτικών συνθηκών που επικρατούν. Οι πολύ σοβαροί αναλυτές της ακμάζουσας Αμερικής, ως υπερδύναμη που είναι, κάποτε ανέλυσαν τον Πελοποννησιακό πόλεμο αναζητώντας τις αντιστοιχίες μεταξύ της Σοβιετικής ένωσης και της Σπάρτης, μια και η νίκη των Σπαρτιατών δεν βόλευε καθόλου την Αμερικανική στόχευση η εκδοχή ως επικράτηση των αντιπάλων.