ΟΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

.
Ήμουν πολύ προβληματισμένος από μια κακοτεχνία σε ένα επαγγελματικό χώρο μας, που διοχέτευε νερά ο τοίχος σε ένα υπόγειο που υπάρχουν αποθηκευμένα υλικά της δουλειάς μας.
Όλα καλά και οργανωμένα , αλλά στην κάθε μεγάλη νεροποντή, ο τοίχος σε κάποιο σημείο άρχιζε να διοχετεύει το νερό της βροχής μέσα στο χώρο.
Μπορεί η ποσότητα να ήταν ελέγξιμη , αλλά αναστάτωνε την ευταξία του υπογείου και εμάς που ανησυχούσαμε αρκετά συχνά.


Μου ήρθε στο μυαλό μια ιστορία από μια περιήγηση μας στα βουνά της πατρίδας μου και σίγουρα φάνηκε πολύ χρήσιμη.
Περπατώντας με τον θείο μου τον Σπύρο (ως αρχηγό αποστολής με στόχο την χαρά της φύσης ), περιμετρικά των βράχων των Οντρίων σε μια επίσκεψη μας στην σπηλιά του Αι Μηνά, φτάσαμε σε μια σχισμή των βράχων όπου ακούγονταν το κελάρυσμα του νερού μιας κρυφής πηγής.
Πάντα με πείραζε για την έλλειψη εμπειρίας στη ζωή του βουνού, ως γνήσιο ντουβαρόπαιδο που ήμουν.
«Θέλεις να πιεις νερό;» με ρώτησε μέσα από το χαρακτηριστικό σοβαρό του μειδίαμα.
Βάλθηκα να εξετάζω την σχισμή του βράχου, μέσα από την εφηβική μου διάθεση να δώσω λύση.
Περίπου μισό μέτρο εσωτερικά μπορούσες να διακρίνεις αμυδρά το νερό να κυλά γάργαρο, αλλά τα μόλις τρία δάκτυλα άνοιγμα του πελώριου βράχου δεν σου άφηναν περιθώριο να ελπίζεις ότι θα ικανοποιήσεις την δίψα σου.
Με εμφανή την απογοήτευση μου, δήλωσα ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει.
Στα επόμενα πέντε λεπτά βρέθηκα να κρατώ ένα μακρύ καλάμι που είχε κόψει στη μέση ο «αρχηγός» και αφού το οδήγησα όπως μου είπε, μέσα στη σχισμή, το άφθονο γάργαρο νερό έτρεχε μπροστά στα χείλη μου.
Αυτό είναι μια σούρκα , μου αποκρίθηκε .
Αυτό, πέρα από το όνομα του, ήταν για μένα το εργαλείο που μου είχε μάθει πλέον να σκέφτομαι , «ποτέ μην λες ότι δεν γίνεται».

Να που και τώρα στον τοίχο, αυτή η σούρκα έκανε το θαύμα της στην ανεπιθύμητη παροχέτευση του νερού από την κακοτεχνία στο υπόγειο.

Φτιάξαμε ένα παράλληλο κατηφορικό λούκι (μεταλλικό) ενσωματωμένο στον τοίχο, με μια απόληξη στο τέλος του να κατευθύνει το απρόσκλητο νερό σε ένα κουβά.

Τώρα ας φτιαχτεί όποτε θέλει η εξωτερική στεγανοποίηση του χώρου στο υπόγειο.

Δεν ήταν καμία σπουδαία τεχική εφαρμογή, όμως μου άφησε μια αίσθηση όμορφη για την απλή σοφία της υπαίθρου, μέσα από τις μνήμες που κουβαλώ με αγάπη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: